Friday, March 25, 2011

Jerawat! Jangat tegur.....

Hari ni nak cerita pasal jerawat. Ehe. Takda benda lain dah agaknya nak cerita kan? Idea nak buat entry ni mestilah sebab ada jerawat yang bertakhta di muka aku sekarang ni. Lebih tepat bertakhta di dahi. ooo.. Sakit woo bile nak sujud.. Nasib baik tak betul2 tengah, kalau tak mesti lagi perit kan... ish ish ish..

Jangan tegur bila ada orang naik jerawat. Nanti jangkit, tumbuh kat muka sendiri. Haihh.. Betul ke ni? Boleh percaya ke?

Tapi kan.. Tapi kan..

Hari tu dah tertegur jerawat classmate. Baik punya jerawat tu.. Besar, antara hidung dengan pipi. Dah nak dekat seminggu gak tengok jerawat tu bertapak kat muka kawan aku tu. Tapi tahan diri, jangan tegur, jangan tegur... Hari sabtu lepas time program kat sungai buloh, mulut dengan selamba menegur : 'sakit tak jerawat tu?'


Dan tiba tiba bila bangun tidur esok pagi, muncullah sebiji jerawat di atas dahi. Bersinar-sinar cahayanya melambangkan kegemilangannya berjaya menawan kulit muka aku. Haihhh..

So, betul ke tak boleh tegur jerawat orang lain eh? Ke kebetulan je? Korang pernah tak jadi macam ni? Kalau tak pernah boleh la aku conclude benda ni is kebetulan. heeeee... So pasni boleh la try lagi dengan second experiment tegur jerawat orang lain lagik.. hehe.

Alang-alang bercerita pasal jerawat ni, korang ada tips tak nak hilangkan? Aku ada beberapa petua yang pernah dengar selain guna ubat jerawat yang dijual dekat kedai kedai tu lah. Antaranya ialah sapu guna minyak cap kapak. Huuu.. Ni tak tahu lah betul ke tak. Tak pernah cuba. Ada yang suruh sapu lipstick. Pun tak pernah cuba. Ada yang kata sapu cuka yang dah dicampur dengan perahan limau. Huh, lagilah tak sanggup nak buat. Hee.. Selalunya aku biar je. Sampailah jerawat durjana tersebut berundur diri tanda mengalah.. haha.

No comments:

Post a Comment