Wednesday, May 4, 2011

I want more!

Assalamualaikum..

Aku baru habis study ni. Now time for stop because dah masuk asar. Owh, nak tanya, betul ke tak elok study lepas asar? Selalu oramg cakap masuk satu ilmu keluar sepuluh ilmu. betul ke ek?

Tapi aku mmg x pernah amalkan study lepas asar ni. Sebab time ni time untuk rehat. Ye lah. Mahu putus fius otak aku study direct tak berhenti kan? Hehe.

Yang aku tahu, tak ada dalil untuk cakap study lepas asar ni tak bagus, tapi budak budak tahfiz selalunya memang tak hafal Al Quran time ni sebab waktu ini dikenali sebagai blur time. huhu. Tu sebab waktu ni orang suruh pergi riadah kan? ehe. Tapi kau tak pergi riadah. Ko tidur pulak. Haha. Tido bagus sangatlah tu? @.@

Ada jugak orang cakap tak boleh menghafal je lepas asar ni. Kalau kau nak buat math, bagus time ni. Gitu pulak?

Takpelah. Tinggalkan untuk waktu yg tak elok ni. Kita pergi pulak pada waktu yg baik, yang dinanti nanti, dan yang tak mahu dilewati. Iaitu? waktu antara maghrib dengan isyak. Time ni kalau hafal memang cepatlah masuk. Ni saya baca kat iluvislam. dia cakap kalau tahfiz memang tunggu time ni. satu muka surat boleh hafal dlm setengah jam. huuu.... amaze!

Lagi satu waktu subuh. sebab suasana time ni sunyi je. Encik kamil pulak selalu suruh study antara 2 hingga 3 pagi sebab dia cakap time ni composition oksigen paling banyak. tak tau betul ke tak. kalau dia tipu saya, saya tipu korang lah. hehe.

I want more? yes. I want more hours. I want more gap days between papers. I want study week to be longer.

p/s: Ye ye o je kan? Bila banyak time free pun, kau pergi berfoya-foya, tengok movie, tidur, pergi makan fondue ngan lalink fara. haha... 

1 comment:

  1. ada orang cakap,study lepas asar tak elok sebab boleh buat mata jadi rabun sebab cahaya waktu tu tak mencukupi untuk membaca..
    tapi..
    saya x tahulah ini betul ke x..

    sejak saya masuk utm,saya rasa study week dah jadi drawing week sebab balik2 kena buat design..
    tention..!!
    hahaha..

    fondue..?
    haa..saya yg kena makan byk hari tu..!
    tak acilah saya gemuk sorang2..

    ReplyDelete